13 Haziran 2010 Pazar

Matematik Temelim Yok, Ne Yapmalıyım ?

Ağlayarak dünyaya bir bebek olarak geliriz.Önce yürümeyi sonra konuşmayı öğreniriz. Sonra da okula başlarız ve matematiğin korkulacak bir ders olduğunu öğreniriz. Öğreniriz öğrenmesine de pek kulak asmayız.Çünkü biz bir çocuğuz dalarız oyunlara unuturuz matematiğin önemini.Kör topal ilk okulu bitiririz.Birden bir bakarız büyümüşüz orta okula liseye başlamışız.Anlarız matematiğin ne kadar önemli olduğunu fakat aradan geçen yıllar yükümüzü daha da ağırlaştırmıştır.Başlarız sıkıntıdan kıvranmaya ve ''Matematik temelim yok'', '' Çalışıyorum fakat yapamıyorum'', '' Matematik korkulu rüyam'', '' Geometri görme işidir, ben kör oldum.'', '' Nerden başlayacağımı bilmiyorum'' , '' Matematikle uzaktan yakından alakam yok.'' demeye....

Daha sonra da aşağıdaki arkadaşlar gibi sorunlarımızı internette paylaşıp çözümler aramaya...

Matematik temelim yok,sıfır hiç yok.diger derslerim iyiydi lise 3. olarak bitirdim.ama matematikten hep nefret ettim.ama artık kpss b gurubundan sınava girecem.Daha önümde bayağı vakit var.Gerekirse ilk okul kitaplarından başlıyacam.Nasıl yapacağıma karar veremiyorum.Durumum sıfır Sizlerden ricam nasıl bir yol izlemeliyim.Fikirlerinizze ihtiyacım var.

Matematikle aram hic iyi değil bu aralar kendımi matematik icin motive etmeye calısıyorum basarıyorum sanki ama bir sorum olacak matematik temelim yok gibi gibi kpss de 10 15 net cıkarabilmem icin nasıl bir yol izlemeliyim bu seviyede temmuza kadar düzenli şekilde calısır isem 10 15 net cıkarabilecek düzeye gelebilir miyim, hangi kaynaklardan yararlanmmı nasıl bir yöntem uygulamamı önerirsiniz ?

Anadolu lisesi tm ögrencisiyim.Bu yıl öss ye girceğim ama bazı sorunlar (psikolojik) yüzünden matematikten ve diğer derslerden çok zayıfım.Hatta matematikten hiç bir şey bilmiyorum diyebilirim.en baştan öğrenmem lazım.Sizce 2 ayda başarabilrimiyim bunu? Çok hırslıyım günde 15 saat bile çalışmaya hazırım yoksa boşuna çabalama mı dersiniz,gelecek seneyi mi beklemeliyim?

Anadolu meslekteyim,lise 1. sınıfa gidiyorum, 1. senem olduğundan mesleki değil anadolu statüsünde ders görüyoruz, sınıfdan kimse matematikten anlamıyor sanırım herkes benim gibi.6. sınıfa yani orta 1 e geçtiğimden beri matematikten hiç anlamıyorum, formülleri yöntemleri herşeyi okuyorum ama anlamıyorum, ve hiç ders çalıştığımı da hatırlamıyorum.. Matematikten ve geometri den hiç anlamadığım için 1 alacağım.Matematikte daha hızlı öğrenme için ne yapabilirim? Ne gibi bir yol izleyebilirim ?

Web sitesi kurduğumuzdan bu yana bize de benzer sorunlarla bir çok kişi başvurarak yardım ister.Bunlardan bazılarını ve verdiğim cevaplara hep birlikte göz atalım.

(Bölüm A )
Volkan -- Açık öğretim halkla ilişkiler mezunuyum 32 yaşındayım. Ben matematiği hiç bilmiyorum. Öğrenmek istiyorum sıfırdan. Neler yapmam gerekiyor. Neler tavsiye edersin. Yardımcı olursanız sevinirim. 2008/07/23

Merhaba Volkan Bey. Daha önce de sitemize ve necipguven2003@mynet.com adresli e-mailime sizin söylediğinize benzer şikayetler geldi.Önce bu tür şikayetleri, cevaplarını bir araya toplayıp yayınlayacağım. Daha sonra konu ile ilgili kendi görüşlerimi de sizinle ve sitemiz ziyaretçileri ile paylaşacağım. İlk yazımızı biraz sonra düzenleyip sitede yayınlayacağım. Başlığı ”Matematik Temelim Yok , Ne Yapmalıyım ? ( 1 ) olacak. Daha sonra bu konuda sitemiz için yeni yazılar da yazacağım.Bizi izlemeye devam ediniz !Necip GÜVEN Eskişehir

Merhaba Necip Bey. Yaşım 43,ismim H. A. .Bursa`da özel bir firmada idareci olarak çalışıyorum.Bu sene ÖSS sınavına girdim.Sözel ağırlıklı tabiki.Matematiği çok sevsem de,başarmak istesem de geçmişten gelen korkudan dolayı hep bir adım geri atmışımdır. Matematik öğrenme yollarını ararken internette sizinle karşılaştım.Ne diyeyim fikirleriniz ve öğretme felsefeniz ilgimi çekti.Öğrenme ve öğretme yolundaki sizin gibi azimli insanları gördükçe,evet olacak diyorum sonunda. Yaptığınız ve yapacagınız tüm çalışmalar için şimdiden tşkler. Kitabınızı almak için ne yapacağımızı da söylerseniz sevinirim. SEVGİYLE KALIN H. A...

Necip Bey Merhaba .Kitabınızı okudum.Elinize ve beyninize sağlık.Sadece matematik değil, her şeyle ilgili tam bir motivasyon kitabı diyebilirim.Öğrenmek istediğim konu,(doğru mu anlamışım diye teyit anlamında soru);Yaşım 43,hayatın vermiş olduğu görevlerden dolayı, İşletme eğitimimi bırakıp evlendim.Sene 1984.O günden bu yana da okumak içimde hep bir uhde kaldı.Bu sene ÖSS sınavına girdim.Gerçekten çalıştım.Ama matematik dersine değil tabi.Aradan bunca yıl geçmiş nasıl olurda geriye dönük bilgilere uğraşırım diye sordum kendime hep ve bu yüzden Türkçe,sosyal ağırlıklı çalıştım.Sınava 3 gün kala aklıma “her zaman ilk 5 soru akıl sorusudur,bir inceleyeyim dedim ve havuz, yaş,kesirlerle ilgili bölüme çalıştım,sabahlara kadar.Ne mi oldu.30 Türkçe sorusundan 26 net,30 Sosyal sorusundan 25 net ve Matematikten o lokum sorulardan 5 tane yaptım ve 5 i de doğru çıktı.Durumum icabı A.Ö.F gideceğim inşallah.Orda da Matematik var ve bu kabus olacaktı benim için.İlk yaptığım şey google da şunları aramaya başladım.(matematik öğrenme teknikleri,kolay matematik vs) Bunların sonucunda size de ulaştım ve kitabınızı aldım ve okudum.Kitapta aramama rağmen tekniklerle ilgili bilgi yok gibiydi.Şunu anladım sanıyorum.İlkokul kitaplarından başlayarak matematik dersine çalış.Hepsi bu mu ?Mutlaka değildir diye size bu maili yazıyorum.Hepsi bu olmadığına göre başka nerelerde ve nelerde bu gizli şifreler.Bu arada bu öğrenme aşkım sadece benim için değil, 4 yaşındaki torunum için.Onun alt yapısını şimdiden yapıyorum.Kitabınız şimdi kızımda.Evet Necip hocam.başka, başka başka, başka başka, başka……Sevgiyle kalın H. A.

H. A. Bey Merhaba .Matematik öğrenmeye hazır hale geldiğinizi görüyorum.Evet, önce birinci sınıf 1.,2.,3.,4., ve 5. sınıf matematik kitaplarına sırayla başlayacaksınız.Takıldığınız yerde ``Hocam bu çeşit problemlerin çözümünün mantığı nedir diye soracaksınız.Ben de mantığını anlatacağım.Aferin, beyin tarlanızı çok iyi sürmüşsünüz.Artık matematiği öğrenmeniz çok kolay olacak.İlkokul bölümünü bitirdikten sonra orta okul bölümünde sizi ortaokul ile ilgili diğer ``Çılgın Matematikçilerimiz`` ile tanıştıracağım.1.sınıf matematiğinden çalışmaya başlayınız bakalım.Sıkıştığınızda bir e-mail kadar yakınınızdayım.Birlikte yapacağımız çalışmalar hem sizi hem de beni geliştirecek anlaşılan.Allaha Emanet Olunuz.... Necip GÜVEN Eskişehir

Tekrar Merhaba H. A. Bey.Şunu hatırlatmayı unuttum.’’matematigisevdirenadam.com adlı web sitemizdeki tüm bölümlerdeki yazıları da (şiirler de dahil ) okumayı ve incelemeyi unutmayınız.Çünkü orada da çok gizli şifreler var.Bu şifreler nedir diye sorarsanız bunu ben de bilmiyorum.Çünkü her insanın şifresi diğerine göre farklı olabiliyor.Sitemizde çok ilginç yazılar var.Okuyunca düşüncelerinizi sitenin yorum bölümlerinde de paylaşın ki sizin durumunuzda olan diğer insanlara da ışık tutmuş olursunuz.Selamlar....
Necip GÜVEN Eskişehir

Çok teşekkür ederim Necip Hocam.Bu gaz var ya,şimdiden 5. sınıf matematik dersini bitirmiş bilin beni.Çok teşekkürler. H . A

Merhaba ben Sıla, matematikten çok korkuyorum. 6. sınıfa gidiyorum. Derslerde başarılıyım ama sınav önüme gelince ağlayacağım çıkıyor ve ağlıyorum, dikkatimi sınava veremiyorum. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Yorum yazan: sıla | Mayıs 6, 2008

Merhaba Sıla .Siteyi bölüm bölüm, şiirler de dahil sabırla sonuna kadar oku.Aradığın cevabı bu yazıların birinin içinde mutlaka bulacaksın.Daha sonra da benim ”Matematikle Barışıyorum” kitabımı okursun…Ondan sonra da olusun bir füze … Daha sonra da yaşadığın güzel gelişmeleri sitemizin yorum köşesinde paylaşırsın. Korkularının yendiğinde başarılı olacağına inanıyorum.Eğer yaşadığımız her başarısızlık hayatımızın sonu olsaydı çevremizde çok az başarılı insan olurdu.

Sana bir sır vereyim mi? Ben bile öğrenciliğimde çok parlak bir öğrenci değildim.Daha sonra zar zor okuyup öğretmen oldum.Öğretmenken kitap okuyarak kendimi geliştirdim.Ve ”Matematikle Barışıyorum” adlı kitap bile yazdım.Yıllar sonra rastladığım okul arkadaşlarıma yazdığım kitabı gösterince şaşkınlıktan gözlerinin fal taşı gibi açılışını senin de görmeni isterdim.Daha sonra ”Bu kitabı hakikaten sen mi yazdın?” diye şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar.Sana inanıyorum ve bir daha ki sefere güzel haberlerini, bekliyorum.
Necip GÜVEN Eskişehir

Merhaba ben Sıla, daha önce yardım istemiştim, bana çok yararı oldu.Matematikten artık korkmuyorum ,sınav notlarımda düzeldi.Size çok teşekkür ederim darısı diğer arkadaşlarımın başına .... Yorum yazan: sıla | Haziran 9, 2008

Harikasın Sıla,Nasıl başardığını yaz da arkadaşlarına da faydan olsun.Çünkü sizin söyledikleriniz benimkinden daha etkili oluyor.Bir de benim kitabımı okusan daha inanılmaz işler yaparsın.Sizlerden güzel haberler aldıkça doya doya sevinç gözyaşları dökeceğim.Biraz sulu gözlüyüm de..

13 yaşındayım matematik dersine o kadar çalışmama rağmen hiç aklıma bir şey girmiyor. Ne olur yardımcı olun.çok zorlanıyorum. ( Büşra 12 Kasım 2008 )

Necip öğretmenim ben 13 yaşındayım.Büşra arkadaşımla aynı sınıftayım.Matematiği bana Hümeyra öğretmenim sevdirdi fakat bu sene ne kadar çalışsam da hiç bir şey anlayamıyorum .Bunun kendimden kaynaklandığına inanmıyorum, çok çaresizim. ( Buket 12 Kasım 2008 )

Cevap :Büşra ve Buket Hanımlar Merhaba .Hemen iyi gelecek mucize hapımız yok.Sitemizdeki yazıları sabırla okuyun.Çünkü erkekler belki öğrencilik kurtulabiliyor ama bayanlar için kolay kolay kurtuluş yok. Çünkü ne kadar kaçarsan kaç bu gün öğrenci, yıllar sonra da anne olarak karşına çıkacak.İnanmazsan sitemizdeki yazıların sonundaki yorumları okuyun.Çünkü yardım isteyenlerin çoğu çaresiz oldukları için çocuklarına nasıl yardımcı olmaları gerektiğini soruyorlar.Sabırla sitemizi izlemeye devam edin, çünkü içindeki korkuları yenip uçuşa geçmek için önce içindeki korku buzlarını yavaş yavaş eritmeniz gerekiyor.Haydi Büşra , haydi Buket inanırsanız ve gayret ederseniz başarırsınız. Başardıktan sonra da matematikle ilgili güzel haberlerinizi sitemizin yorum bölümüne yazarsınızz.” Matematikle Barışıyorum” kitabımı alıp okursanız o zaman daha da faydalı olur.Ama alma şansınız yoksa sitemizdeki yazıların hepsini yavaş yavaş, sindire sindire okumanız da yeterli olur.Aradığınız yazı hangisi ben bilemem ama yazılardan mutlaka biri size yol gösterecektir. Nasıl herkesin hastalığına farklı ilaçlar iyi geliyorsa her öğrenciyi etkileyecek yazı farklı oluyor.Büşra, Buket Hanımlar pes etmeyin , inanırsanız başarırsınız !

Öğretmenim gerçekten benden kötüleri de varmış.Buket ile beraber bir kitap aldık , süper öğretiyor.Sizin de sayenizde yazılıdan yüksek not aldım.Çok teşekkürler …(Büşra, Buket 2 Aralık 2008 )

Buket’ten Yeni Yıl Mesajı !

Öğretmenim sağ olun matematiğimi düzelttim ama daha da düzelteceğim. Sınıfımdaki en yüksek not benim. Bütün arkadaşlarım bunu nasıl yaptığımı sordular. Ben de Necip öğretmenin sayesinde dedim. ÇOK ÇOK TEŞEKÜR EDERİM, BAŞARIM SİZİN SAYENİZDE 97 ALDIM. 6 Ocak 2009

MATEMATİKTE TEMELİM YOK , NE YAPMALIYIM ! ( Bölüm B )

Merhaba Dostlar, toplumumuzda matematikle ilgili en çok sorulardan birisi ``Matematikte temelim yok, ne yapmalıyım.`` sorusudur.Yıllardır eğitim sistemi bütün ağırlığını başarılı öğrenciler üzerine yapılandırmıştır.Kısaca `` Ölen ölür, kalan sağlar bizimdir.`` denmektedir.Yaklaşım bu olunca da bu problemi çözmek için önemli bir çalışma yapılamamıştır.Yapılan çok az çalışmada da eğitimciler çözümlerden çok sorunlara odaklandıkları için ele avuca gelir bir çözüm üretilememiştir. Yani sorunları konuşmaktan çözümleri konuşmaya fırsat kalmamıştır.

Haksızlık yapmayalım. Ayrıca toplumumuzda farklı yaklaşımlarıyla bu problemi bireysel olarak çözen çok değerli eğitimcilerimiz de olmuştur. Fakat bu eğitimciler buldukları bu çözümleri toplum ile paylaşmadığı veya paylaşamadığı için o eğitimcinin emekli olmasıyla bu güzel tecrübeler de emekli olmuş. Daha sonra bu değerli eğitimcinin ölümüyle tecrübeler eğitimcimizle birlikte mezara gitmiştir.

``Bizim oğlan bina okur, döner döner yine okur`` sözündeki gibi eğitimimizdeki yanlışlar nesilden nesile devam ederek bu günlere gelmiştir. Eğer o değerli eğitimcilerimizin o değerli tecrübeleri bizlere ulaşsaydı, biz de o metotlara bir şeyler ekleyerek gelişmiş haliyle arkadan gelen nesile aktarırdık.Bu sayede gelişim sürer ,eğitimde ve öğretimde olduğumuz yerde saymazdık.

Bu yüzden `` Matematikle Barışıyorum `` kitabını yazmak için araştırma yaparken konu ile ilgili ele gelir bir örneğe rastlamadım.Fakat kitap yazmak için yaptığım araştırma ve çalışmalar, daha sonra aldığım geri bildirimlerden edindiğim tecrübeler bana bu konuda bir yerlerden başlamamız gerektiğini gösterdi.Ben de konuya kafa yormaya başladım. Tam bu sırada aradığım cevabı internette ve kitaplarda ararken uzakta değil çok yakında hemen yanıbaşımda buldum.

Eskişehir`de Esentepe Mahallesinde oturuyordum.Eskişehir`de yaşanan arsa sıkıntısı yüzünden belediye Bahçelievler Mahallesinde 4-5 kat bina yapma izni çıkardı.Bunun üzerine mütaahitler ve kooperatifler bina sahipleri ile anlaşarak eski binaların yerine yeni binalar yapmaya karar verdiler.Ama hayret, binaları eski binaların üzerine yapmadılar.Ne yaptılar ? Eski binaları yıkıp yeniden derin temeller kazarak sıfırdan daha güçlü binalar yaptılar.Bu olayı görünce beynimde şimşekler çaktı. Tamam, ``

Hocam, matematik temelim yok.Matematikte başarılı olmak için ne yapmalıyım ? `` diyenlere `` Arkadaş, senin iyi kötü bir temelin var ama bu temel sana hayır getirmez.Gel şu işe sıfırdan yani ilk okul 1.sınıftan başlayalım.

Daha sonra bizim sitemizi inceleyerek ve ``Matematikle Barışıyorum`` kitabımızı okuyarak kendinize sıfırdan , 9 şiddetinde matematik depremlerine dayanıklı yeni matematik binasının derin temel çukurlarını kazıp beton atmaya başlayabiliriz.

Bu arada benim kitabımı merak edenler en çok``Hocam, kitabınızı okuyunca matematik sorunumuz bitecek mi?`` diyorlar. Ben de ``Hayır, matematik sorununuz bitmeyecek ama matematiğe sıfırdan başlama şansınız doğacak.`` diyorum.

``Çünkü , kitabımı okuduktan sonra o derme çatma temelli matematik binanızı yıkmaya ikna olursunuz.Artık elinizde yıkılacak o binadan çok daha büyüğünü ve sağlamını yapma imkanına sahip olursunuz.`` diye devam ediyorum.

Evet dostlar, daha sağlam temellerle daha yüksek binalara sahip olmak istiyorsanız eski çürük binanızı yıkmak zorundasınız. Bunun başka yolu yok.
Sağlam temellerin ne kadar önemli olduğunu Mimar Sinan eserleriyle ne güzel ortaya koymuştur.

DEPREME DAYANIKLI :

Mimar Sinan`ın çok sayıdaki eserini inceleyenler, Sinan’ın depreme karşı bilinen ve gereken tüm tedbirleri aldığını söylemekteler.Bu tedbirlerden biri, temelde kullanılan taban harcıdır.Sadece Sinan’ın eserlerinde gördüğümüz bu harç sayesinde, deprem dalgaları emilir, etkisiz hale gelir. Yine yapıların yer seçimi de ilginç. Zeminin sağlamlaşması için kazıklarla toprağı sıkıştırmış dayanak duvarları inşa ettirmiş.Mesela Süleymaniye’nin temelini 6 yıl bekletmesi, temelin zemine tam olarak oturmasını sağlamak içindir.

İŞTE SİNAN’IN ESERLERİINİ İNCELEYEN VE BİR ÇOĞUNU DA RESTORE EDEN MİMAR ABDÜLKADİR AKPINAR’IN SÖYLEDİKLERİ:

“Karşılaştığım bir özellikten dolayı gözlerime inanamadım. Sinan’ın eserlerinde en ufak bir çıktı ve desen dahi tesadüf değil. Renklere bile bir fonksiyon yüklenmiş. Çünkü yapıyı her şeyi ile bir bütün olarak ele almış. Bütün ölçülerini ebced hesabına göre yapmış ve bir ana temayı temel almış. Ölçülerini asal sayıya göre yapmış ve onun katlarını baz almış. İlmini din ile bütünleştirip mükemmel eserler ortaya koymuş. Örneğin Sinan Kur’an-ı Kerim’de geçen “Biz dağları yeryüzüne çivi gibi gömdük...” ayetinden etkilenerek yapılarının yer altındaki kısmını ona göre inşa etmiş. Yapıları hislerine göre değil, matematiksel olarak oluşturmuş. Bugünün teknolojisi bile Sinan’ın yapmış olduğu bazı uygulamaları çözemiyor. Küresel ve piramidal uygulamalarının bir başka benzeri daha yok. Ama bunların hepsi estetik sağladığı gibi yapının sağlamlığını da pekiştirmiştir.

Evet dostlar , şimdi de ikinci konuya gelelim.Mimar Sinan bile binanın temelinin oturması için 6 yıl beklerken bizim hiç beklemeye tahammülümüz yoktur.Diktiğimiz bir fidanın hemen meyve vermesini , okuduğumuz bir kitabın hemen mucizevi şekilde sorunlarımızı çözmesini bekliyoruz. Beklediğimiz mucize gerçekleşmeyince de o projeye işe yaramaz diye damgayı vuruyoruz.Kısaca çok sabırsızız.

Gelin olaya bir de fizik kanunları yönünden yaklaşalım. Hemen buzdolabının buzluğuna iç dolu büyük bir kaba su koyalım.Daha sonra su buz haline geldikten sonra çıkaralım. Çıkardığımız buz kütlesini bir kaba koyarak içine termometre bırakalım.

Daha sonra da altından ısıtmaya başlayalım. Gözlemlediğimizde altından devamlı ısıttığımız halde termometrenin hala sıfır dereceyi gösterdiğini göreceğiz. Buna bakarak buz kütlesinin hiç değişmediğini iddiia edebilir miyiz? Tabi ki hayır.Pekiyi verdiğimiz ısı nereye gidiyor? Verdiğimiz ısının hepsi buzu eritmek için kullanılıyor.
O zaman suyun ısısı ne zaman artmaya başlayacak ? Tabii ki kaptaki en son buz kütlesi de eriyince..

İşte dostlar , biz de içimizdeki matematik önyargısı ve korku buzları tamamen eriyinceye kadar inanç,sabır, azim, kararlılıkla buzları eritmeye devam edelim.
Öyle , tüm buzları eritmeden suları ısıtmanın mucizevi bir formülü yok.Mucize içinizde , çare de siz de ...

Unutmayınız ki , ümitsizseniz ``Ümit sizsiniz !``, çaresizseniz ``Çare sizsiniz!`
Bizler ise birer yol arkadaşıyız.Eğer buzları eritip yola çıkmaya karar verirseniz size yol arkadaşlığı yapmaya hazırız...

BAŞARININ SIRRI BAMBU AĞACI

Cinliler bu ağacı söyle yetiştirir:
Önce ağacın tohumu ekilir,sulanır ve gübrelenir.

Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum
yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Uçuncu ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir.

Fakat inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Cinliler büyük bir sabırla besinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler.

Ve nihayet besinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye baslar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır. Akla gelen ilk soru sudur : Cin bambu ağacı 27 metre boyuna alti hafta da mi? Yoksa beş yılda mı ulaşmıştır ? Bu sorunun cevabi tabii ki beş yıldır.

Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp gübrelenmeseydi ağacın büyümesinden hatta var olmasından söz edebilir miydik?… Bir başarinin şartları her zaman çok basittir.

Bir sure için çalısın,
Bir sure tahammül edin.
Her zaman inanın
Ve hiçbir zaman geri dönmeyin.

Necip GÜVEN Eskişehir 28 Temmuz 2008

10 yorum:

  1. merhaba hocam ben lise 3 öğrencisiyim düz lisede sözel bölümü okuyorum fakat hukuk istiyorum bunun içinde oldukça matematik yapmam lazım bunun için ilk olarak nerden başlamalıyım sıfırdan yani 1. sınıftan mı başlamalıyım yardımcı olun lütfenn ne yapmalıyım şimdiden teşekürler ..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. aynı sıkıntı bende de var sayın hocam :(

    YanıtlaSil
  4. Hocam lisedeyim ve sayısal seçtim ama matematiğim çok kötü, nereden başlamalıyım ?

    YanıtlaSil
  5. Hocam ben 10.sınıftan 11' e geçiyorum ve TM öğrencisiyim matematiğim yok gibi bir şey nasıl çalışmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışma. Yada İstanbuldaysan gel beraber çalışalım

      Sil
  6. Arkadaşlar ben şansa asla inanmam çünkü başarmanın tek sırrı çok çalışmaktır sizde matematik öğrenmek istiyorsanız sıfırdan başlayın çünkü hiç birşey geç değildir

    YanıtlaSil
  7. Hocam temelim hiç yok nerdeyse yıllara olacak matematik kitabini elime almıyalı ama artık bu yerden başlamam gerekiyor bana yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  8. ben acik ögretim okuyorum ve tum arkadaslarin yazdigi gibi metematik temelik sifir bana nasil yardimci olabilirsiniz

    YanıtlaSil
  9. ben acik ögretim okuyorum ve tum arkadaslarin yazdigi gibi metematik temelik sifir bana nasil yardimci olabilirsiniz

    YanıtlaSil