13 Haziran 2010 Pazar

Matematik Korkusunu Nasıl Yenebilirim

``Matematik korkusunu nasıl yenebilirim ?`` sorusuna verilebilecek tek bir cevap veya verilebilecek özel bir hap yoktur.Nasıl doktora giden hastaların hastalık nedenleri ve tedavileri farklı ise matematik korkusunun oluşma nedenleri insandan insana farklı ve çözümleri de farklı olacaktır.Burada yapacağımız değerlendirmeler genel olacaktır.

Şimdi önce basit ve yüzeysel korkuları ele alalım.Matematik konusunda çok kötü anıları olmayan ve toplumdaki genel korkudan etkilenmiş olupta başarısız olanlardaki korku yüzeysel olup bu durumda olanlar kitaplarımızı alıp okurlarsa daha faydalı olmakla birlikte kitaplarımızı almadan da yalnız hikayeler.netteki ve kişisel web sitemizdeki yazıları okuyarak bu korkuyu aşabilirler.Bu türe örnek olarak aşağıdaki öğrencileri gösterebiliriz.

Merhaba ben Sıla, matematikten çok korkuyorum. 6. sınıfa gidiyorum. Derslerde başarılıyım ama sınav önüme gelince ağlayacağım çıkıyor ve ağlıyorum, dikkatimi sınava veremiyorum. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Yorum yazan: sıla | Mayıs 6, 2008


Merhaba Sıla .Siteyi bölüm bölüm, şiirler de dahil sabırla sonuna kadar oku.Aradığın cevabı bu yazıların birinin içinde mutlaka bulacaksın.Daha sonra da benim ”Matematikle Barışıyorum” kitabımı okursun…Ondan sonra da olusun bir füze … Daha sonra da yaşadığın güzel gelişmeleri sitemizin yorum köşesinde paylaşırsın. Korkularının yendiğinde başarılı olacağına inanıyorum.Eğer yaşadığımız her başarısızlık hayatımızın sonu olsaydı çevremizde çok az başarılı insan olurdu.

Sana bir sır vereyim mi? Ben bile öğrenciliğimde çok parlak bir öğrenci değildim.Daha sonra zar zor okuyup öğretmen oldum.Öğretmenken kitap okuyarak kendimi geliştirdim.Ve ”Matematikle Barışıyorum” adlı kitap bile yazdım.Yıllar sonra rastladığım okul arkadaşlarıma yazdığım kitabı gösterince şaşkınlıktan gözlerinin fal taşı gibi açılışını senin de görmeni isterdim.Daha sonra ”Bu kitabı hakikaten sen mi yazdın?” diye şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar.Sana inanıyorum ve bir daha ki sefere güzel haberlerini, bekliyorum.
Necip GÜVEN Eskişehir

Merhaba ben Sıla, daha önce yardım istemiştim, bana çok yararı oldu.Matematikten artık korkmuyorum ,sınav notlarımda düzeldi.Size çok teşekkür ederim darısı diğer arkadaşlarımın başına .... Yorum yazan: sıla | Haziran 9, 2008

Harikasın Sıla,Nasıl başardığını yaz da arkadaşlarına da faydan olsun.Çünkü sizin söyledikleriniz benimkinden daha etkili oluyor.Bir de benim kitabımı okusan daha inanılmaz işler yaparsın.Sizlerden güzel haberler aldıkça doya doya sevinç gözyaşları dökeceğim.Biraz sulu gözlüyüm de..

13 yaşındayım matematik dersine o kadar çalışmama rağmen hiç aklıma bir şey girmiyor. Ne olur yardımcı olun.çok zorlanıyorum. ( Büşra 12 Kasım 2008 )

Necip öğretmenim ben 13 yaşındayım.Büşra arkadaşımla aynı sınıftayım.Matematiği bana Hümeyra öğretmenim sevdirdi fakat bu sene ne kadar çalışsam da hiç bir şey anlayamıyorum .Bunun kendimden kaynaklandığına inanmıyorum, çok çaresizim. ( Buket 12 Kasım 2008 )

Cevap :Büşra ve Buket Hanımlar Merhaba .Hemen iyi gelecek mucize hapımız yok.Sitemizdeki yazıları sabırla okuyun.Çünkü erkekler belki öğrencilik kurtulabiliyor ama bayanlar için kolay kolay kurtuluş yok. Çünkü ne kadar kaçarsan kaç bu gün öğrenci, yıllar sonra da anne olarak karşına çıkacak.İnanmazsan sitemizdeki yazıların sonundaki yorumları okuyun.Çünkü yardım isteyenlerin çoğu çaresiz oldukları için çocuklarına nasıl yardımcı olmaları gerektiğini soruyorlar.Sabırla sitemizi izlemeye devam edin, çünkü içindeki korkuları yenip uçuşa geçmek için önce içindeki korku buzlarını yavaş yavaş eritmeniz gerekiyor.Haydi Büşra , haydi Buket inanırsanız ve gayret ederseniz başarırsınız. Başardıktan sonra da matematikle ilgili güzel haberlerinizi sitemizin yorum bölümüne yazarsınızz.” Matematikle Barışıyorum” kitabımı alıp okursanız o zaman daha da faydalı olur.Ama alma şansınız yoksa sitemizdeki yazıların hepsini yavaş yavaş, sindire sindire okumanız da yeterli olur.Aradığınız yazı hangisi ben bilemem ama yazılardan mutlaka biri size yol gösterecektir. Nasıl herkesin hastalığına farklı ilaçlar iyi geliyorsa her öğrenciyi etkileyecek yazı farklı oluyor.Büşra, Buket Hanımlar pes etmeyin , inanırsanız başarırsınız !

Öğretmenim gerçekten benden kötüleri de varmış.Buket ile beraber bir kitap aldık , süper öğretiyor.Sizin de sayenizde yazılıdan yüksek not aldım.Çok teşekkürler …(Büşra, Buket 2 Aralık 2008 )

Buket’ten Yeni Yıl Mesajı !

Öğretmenim sağ olun matematiğimi düzelttim ama daha da düzelteceğim. Sınıfımdaki en yüksek not benim. Bütün arkadaşlarım bunu nasıl yaptığımı sordular. Ben de Necip öğretmenin sayesinde dedim. ÇOK ÇOK TEŞEKÜR EDERİM, BAŞARIM SİZİN SAYENİZDE 97 ALDIM. 6 Ocak 2009

İkinci bölüme girenlerde matematik korkusunun temelleri çok derinlerde olduğu ve kronik bir hastalık gibi çok ilerlediği için bu durumda olanların bu durumdan kurtulması için kitaplarmızı da alarak okuması ve Rumuz Antepli Şahin gibi matematik korkusunun oluşma nedenin doğru şekilde teşhis etmesi lazımdır.Nasıl hastalıklarda teşhis doğru olmayınca tedavi için kullanılan ilaçlar boşa gidiyorsa o kişinin yalnızca yazılarımızı okuması maalesef yeterli olmuyor.Bu duruma en iyi örnek Rumuz Antepli Şahin’dir.

Kitaplarımı alan Antepli Şahin daha kitabı bitirmeden matematik korkusunun neden oluştuğunu fark ederek bizimle paylaştı.

Necip Hocam, kitaplarınızı okumaya başladım.Bir noktayı buldum ; demek ki benim yıllarca matematikçi dediğim kişiler birer matematik öğreten kişilermiş.Demek ki ben onları gözümde çok büyütmüşüm hocam.Bu küçük bir izlenimdi....

Kitabı okuyup,değerlendirmelerimi yapacağım hocam.Bana lazım olan soru bankaları konu anlatımlı kitaplar değilmiş, bana lazım olan korkumu yenecek bu kitapmış. Tekrar çok teşekkür ederim hocam.Emeğinize sağlık, bakalım daha neler neler var ?

İYİ AKŞAMLAR HOCAM… 19 Kasım 2009

MATEMATİK GEÇMİŞİM !

Hocam dün kitapta bir yazı okudum Elif Dinçer adında bir bayanın yazısıydı.Bende acayip bir bilinçaltı fırtınası , bir korku bir heyecan yarattı.Tamda beni açıklıyordu. Matematik geçmişimden size bahsetmek istedim.Bu arada kafanızı şişiriyorum hocam kusura bakmayın.

İlkokul 3 sınıfta çarpma işlemi vardı matematik dersimizde.Sınıf öğretmenimiz bir o kadar yaşlı ve hayatından bıkmıştı bu bıkkınlığı bize uygulardı.Dün hatırladım 10 yıldan sonra dün o yazı aklıma getirdi.

Hiç unutmam bir matematik dersi öncesi bahçede arkadaşlarım matematikten ne yapacağız diye üzülüyor kimileri öğretmenimizin sopasından korkuyor kimileri kaçmak için okul duvarına bakıyor.

Derse girdik öğretmenimiz bizi tahtaya kaldırdı.Ben titreye titreye tahtaya kalktım, küçüktüm o zamanlar, çarpma işlemi yazmıştı tahtaya tabii ki de çarpım tablosu da vardı.Ezberlerdik biz de ama o an aklımdan gitmişti 6x3 ü çarpmamıştım.Bir defa sordu yanıt alamayınca ayağımıza vurdu, bir daha sordu tekrar yanıt almayınca ayağıma bir daha vurdu. Çok ağrımıştı ayaklarımız. Öğretmenimizin elinden sopayı alarak fırlattım. Öğretmenimiz tekrar vurunca ben de kurtulmak için müdürün yanına kaçtım.

Öğlenci devreye geçip o sınıftan ayrıldım.Geride kalan üç arkadaşım da o okuldan ayrıldılar.O günden sonra matematik benim istemediğim sevmediğim bir ders oldu.

Orta öğretimde 8. sınıfta matematikte aynı muameleye başka bir öğretmen tarafından maruz kaldım. Matematik benim için bitmişti ta ki dün gece o yazıyı okuyuncaya kadar.Çok etkiledi beni hocam.Kendime söz verdim,bunu yeneceğim...

Saygılarımla…. Rumuz : Antepli ŞAHİN 20 Kasım 2009

Antepli Şahin’de olduğu gibi matematik korkusu kronikleşmiş bir kişi ‘’Ben kitapları almadan bu korkuyu aşarım derse ancak kendin aldatmış olur.Çünkü ‘’Matematikle Barışıyorum’’ kitabımın önsözünde de dediğim gibi kronikleşmiş matematik korkusu meşe ağaçlarına benzer, siz dallarını budadıkça onlar tekrar daha gür bir şekilde çıkarlar.Bu korkuyu yenmek için korkunun ana sebeplerini çözümledikten sonra köküyle beraber çıkarıp atmaktır.

Acaba kitapları alırsam ödediğim ara boşa giderse diye endişe duyabilirsiniz.Ben bu şekilde düşünenlere iki şey söylüyorum.Kitabımızın bir benzerini piyasada araştırıp bulursanız kitaplarımıza hiç ücret ödemeyiniz.Bu iddiam kitabımın piyasadaki en iyi matematik kitabı olduğu iddiası değildir.Tabii ki piyasada matematik ustalarının daha değerli kitapları var ama kitabım olaylara sınıf öğretmeni gözüyle bakan ilk kitap olma özelliği taşıyor.Yoksa bizim öğrencilerimiz İleriki yıllarda matematiğin sırlarına vakıf olduktan sonra daha iyisini de yazabilirler, yazmaları da gerekir.

İkinci söylediğimde , kitaplarımı okuduktan sonra kitaplar için ödediğiniz paranın karşılığını almadığınızı düşünüyorsanız kitapları iade edip bedelini geri alabilirsiniz.Geçen gün bir anne kitaplarımın içeriklerini çok detaylı şekilde açıklamama rağmen problem çözümleri var zannederek sipariş vermişti.Daha sonra bu kitapların aradığı kitaplar olmadığını söyleyince hemen geri iade aldım.

Matematikle Barışıyorum kitabımın ilk baskısını çıkardığım 2004 yılından bu yana en büyü şikayeti ‘Çarpma Öğretiminde’’ aldığım için bu sorunu çözmeden ‘’Problem Çözümü’’ ile ilgili bir kitap yazmam ilkelerime tamamen ters bir durumdu.Çünkü Rabia Öğretmenin de anlattığı gibi ‘’Ezberle Başlayan Matematik Hüsranla Bitiyordu.’’
Bu bakımdan bana göre ezber sorununu çözmeden problem çözümü içeren bir kitap yazmam bana belki çok para kazandırırdı ama matematik öğretiminde yanlışların devam etmesine neden olurdu.

Bu bakımdan problem çözümünü içeren kitapları 3.adım ve daha sonrası için düşündüm.Bu arada şu mesajları ısrarla vermeye devam edeceğim.

1-Benim nazarımda ve benim kitaplarımı okuyanlar için EZBER ÖLMÜŞTÜR. ( Allah rahmet eyleye )

2-Ezberin ölmesi nedeniyle Eğitimci Necip GÜVEN ‘’Çocuğuma Matematiği Oyunla Öğretiyorum’’ kitap serisini anne-babalardan ve bu konuya duyarlı öğretmenlerden gelen taleplere göre yazılacaktır.Necip Hocam bu kitabı kendi başına yazar biz de faydalanırız diyenler boşuna beklemesin.Annelerin isteği, desteği , katkısı ve onayı olmayan hiç bir çalışmada yer almayacağım.

Bu işlere ilk adımı yaklaşık 10 yıl önce atmıştım.Bu 10 yıl bana yaptığım projeler ne kadar değerli ve mükemmel olursa olsun ‘’Annelerin desteğini almayan bir projenin başarılı olma şansı YÜZDE SIFIR olduğunu gösterdi.

Bu bakımdan bu saatten sonra benim açımdan resmi veya gayri resmi kurumların projelerime destek olup olmaması hiç önemli değildir.Fakat anneler için durum çok farklıdır. Çünkü bundan sonra yapacağım tüm çalışmaların tam merkezinde mutlaka ANNELER olacaktır.

En son olarak ta üstüne basa basa ve büyük harflerle ‘’ANNELERİN DESTEĞİNİ ALAN BİR PROJEYİ ENGELLEMEYE KİMSENİN GÜCÜ YETMEYECEKTİR.BEN DE BU GÜNDEN SONRA ANNELER PROJELERİMİ DİNLEYİP DESTEKLEYİNCEYE KADAR ÜÇÜNCÜ KİTABI YAZMAYACAĞIM.ÇÜNKÜ ARTIK ANNELERİN DESTEĞİNİ ALMADAN ÇALIŞMANIN BOŞA KÜREK ÇEKMEK OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİYORUM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder